Як поновитися в університеті після відрахування

uni 4

Від цього ніхто не застрахований: як ми вже писали, відрахування з університету може трапитися з кожним. Якщо ж ти твердо хочеш продовжити навчання, то варіант для тебе – поновлення. Щоб зробити це правильно, ознайомся з нашою пам’яткою і хай прибуде з тобою сила!

Порядок поновлення регулюється Наказом МОН України, але чимало ВНЗ мають внутрішні документи про процедуру. Останні зазвичай розміщено на сайті університету, але ти також можеш попросити їх у деканаті.

Варіантів може бути багато: за станом здоров’я, через академічну неуспішність, за порушення дисципліни чи внутрішніх правил ВНЗ. Якщо ти вирішиш перевестися в інший університет, то технічно тебе теж відрахують. До того ж, тебе можуть відрахувати за власним бажанням.

Рекомендовано поновлюватися під час канікул, але це зовсім не обов’язково. Ти можеш спробувати поновитися в будь-який час року. Інколи у внутрішніх документах вишів є обмеження щодо часу. Наприклад, в Інструкції КНУ ім. Т. Шевченка сказано, що особи, відраховані за академічну неуспішність, можуть бути поновлені тільки в наступному навчальному році з початку того семестру, з якого вони були відраховані.

Закон України «Про вищу освіту» встановив, що громадяни України мають право безкоштовно навчатися в державних і комунальних ВНЗ, якщо здобувають певний освітньо-кваліфікаційний рівень уперше. Цих рівнів три: молодший спеціаліст, бакалавр і магістр. Тож, якщо це твоя перша освіта цього рівня, ти маєш право поновитися на бюджетному місці.

Звісно, це ідеальна ситуація. Обов’язку поновлювати тебе на бюджеті у вишу нема, тому це відбудеться тільки в тому разі, коли буде вільне місце. А чи буде воно, передбачити ніхто не може, тож про це пишуть навіть у внутрішніх документах університетів. Наприклад, у Положенні КНЕУ про порядок поновлення є пункт про пріоритетне право відрахованих бюджетників на поновлення на місці державного замовлення, але тільки якщо такі є. Коли ж бюджетних місць нема, то можна спробувати поновитися на контракт, але теж лише якщо є місця.

Будь-який студент. Утім, не можна поновлювати студентів на перший курс. Ректор (директор) має право поновити студентів, які були відраховані з першого курсу, на другий, якщо вони ліквідують академічну заборгованість до початку навчання.

Ректор (директор) ВНЗ.

Ні, ти можеш поновитися як у своєму, так і в іншому університеті. Утім, є обмеження: якщо ти навчався в неакредитованому недержавному ВНЗ, то ти не можеш поновитися в державних закладах.

Акредитований ВНЗ – це навчальний заклад, який отримав державне визнання (рівень акредитації). Відповідно, акредитація напряму підготовки чи спеціальності означає визнання відповідності рівня (пере)підготовки спеціалістів вимогам, які затверджує МОН.

Неакредитовані університети не здобувають державне визнання. Це може статися з багатьох причин: наприклад, невідповідність державним вимогам та виявлення недостовірної інформації в поданих матеріалах.

З державними й недержавними вишами усе зрозуміло: у першому випадку їх власником є держава, а в другому – приватні особи та організації.

1. Подати заяву на поновлення до складу студентів ВНЗ. Заяви можуть мати різний вигляд: ось така використовується на інженерно-фізичному факультеті НТУУ «КПІ ім. Ігоря Сікорського». Попроси зразок в університеті, наприклад у тому ж деканаті.
2. Заяву повинні розглянути протягом двох тижнів і назвати умови зарахування на навчання або ж повідомити про відмову та її причини.
3. Студенту необхідно ліквідувати академічну різницю. Порядок ліквідації встановлює ректор (директор) ВНЗ: як правило, академічну заборгованість необхідно закрити до початку навчання. До речі, при поновленні в тому ж університеті, з якого тебе відрахували, закриття академічної різниці може й не знадобитись.

Відрахованому студенту видається академічна довідка й документи, які ти подавав під час вступу (наприклад, атестат). Крім цього, ти отримуєш особову справу, де буде копія академдовідки, залікова книжка, студентський квиток і навчальна картка студента із зазначенням виконання навчального плану.

  • До академічної довідки не вносяться предмети, з яких студент одержав незадовільні оцінки. Якщо ж студент вибув із першого курсу й не складав іспити й заліки, він отримує академічну довідку, де це вказано.
  • Якщо студент навчався в кількох ВНЗ, йому видається академічна довідка, куди вносяться оцінки, отримані в усіх закладах.
  • Відомості про вивчені предмети й складені заліки/іспити вносяться до академічної довідки окремо за кожний семестр.
  • Якщо студент навчався на вечірній чи заочній формі, то в графі академічної довідки «Кількість годин за навчальним планом» ставиться кількість годин, яку передбачено для денної форми навчання.
  • Реєстрація академічних довідок проводиться в спеціальній книзі. Туди вносять: порядковий реєстраційний номер, ПІБ особи, яка отримала довідку, номер довідки, дату видання, підпис одержувача й підставу видання довідки.

Студенту видається залікова книжка з проставленими перезарахованими предметами (тобто вносяться оцінки, отримані за попередній час навчання). Перезарахування здійснює декан факультету чи завідувач відділення.

До особової справи поновленого студента вкладають: витяг з наказу про зарахування, заяву й академічну довідку.

  1. Знаходиш Інструкцію чи Положення про поновлення, яке використовує твій університет (зазвичай розміщене на сайті).
  2. Подаєш заяву на поновлення й терпляче чекаєш два тижні.
  3. Якщо ти отримав схвальну відповідь та умови, на яких можливо поновитися, починаєш ліквідовувати академічну різницю.
  4. Пам’ятай: як правило, її потрібно закрити до початку навчання.
  5. Академічна заборгованість успішно ліквідовано? Вітаємо з поновленням: забирай залікову книжку, милуйся оновленою особовою справою й вітаємо в університеті!

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

Чи сподобався вам цей матеріал?
  • Подобається
  • У захваті
  • чудово
  • Нічого собі
  • Сумно
  • Злість