Джессіка Лівінґстон, співзасновниця Y Combinator

Джессіка Лівінґстон, співзасновниця Y Combinator

Станом на сьогодні вже створено тисячі техностартапів. Проте лише деяким з них (а саме 204, як підказує CB Insights) пощастило перерости в компанії з мільярдними обертами. Такий стан речей породжує логічне запитання: у чому ж різниця між просто успішною компанією та мільярдним бізнесом?

 
«Не надто перспективна ідея, яка переростає в щось страхітливо велике, та одержимі засновники, що бачать можливість і хапаються за неї», ‒ таку цікаву відповідь дає Джессіка Лівінґстон.

Безумовно, думка співзасновниці Y Combinator, бізнес-акселератора Кремнієвої долини, який щопівроку випускає партії в 200 нових компаній, варта уваги. На її очах ставали успішними тисячі компаній, а деякі щасливчики на зразок Airbnb виросли в бізнес гігантських масштабів.
 
Під час свого виступу на Конференції засновниць Y Combinator Джессіка Лівінґстон, відштовхуючись від власного досвіду, сформулювала 9 порад для підприємців, які шукають можливості для створення компаній з мільярдними обертами.
 

Будьте удачливими

«Найбільш успішні підприємці знаходять потрібну ідею потрібної миті», ‒ вважає Лівінґстон. «Задум може бути хорошим, проте й час для його втілення має бути обраний доречно, і часто цей вибір здійснює саме удача», – пояснює вона.

Реклама

Мотивуйте себе правильно

«Засновники надуспішних стартапів ніколи не прагнуть передусім багатства чи показної «крутості»: вони завжди фанатично захоплені тим, над чим працюють. Вони мислять у довготривалій перспективі, і тому іншим компаніям значно важче поглинути їхні проекти, адже ці люди не хочуть іти з бізнесу», ‒ стверджує Джессіка.

workspace 4

Націлюйтесь на великі потреби

«Краще робити щось потрібне для себе, сподіваючись, що людей з такими потребами значно більше», ‒ радить Лівінґстон. Ідея, що стоїть за компанією, може не видаватись великим новаторством. Так Airbnb, онлайн-платформа для пошуку та короткострокової оренди житла по всьому світу, вартість якої сьогодні оцінюється в 29,3 млрд дол., розпочинала свій шлях як сервіс із оренди підлогових матраців. «Знайдіть щось таке, за що вам платитимуть багато людей, або щось, за що люди платитимуть багато», ‒ підсумовує Джессіка.

Робіть щось суспільно необхідне

Опис вашого бізнесу повинен укладатись у 5 слів. Наприклад, Facebook – «мережа для друзів»; Uber – «авто на замовлення». І хоча ідеї часто породжують щось менш загальне (наприклад, Facebook мав слугувати лише для спілкування студентів Гарварду), вони мають із часом еволюціонувати в такі, що задовольнятимуть основні потреби.

Не облишайте бажання працювати над сумнівною ідеєю

Тези бізнес-плану Airbnb стосовно того, щоб здавати підлогові матраци в оренду, на перший погляд здалися Лівінґстон поганою ідеєю. Як показав подальший шлях цієї компанії, засновники, незважаючи на подібні оцінки, повинні залишатися вільнодумцями, які воліють ігнорувати скептиків і далі працювати над своїми ідеями. «Ви маєте бути незалежними. Вам не можна надто перейматися тим, що подумають про вас інші», ‒ каже Джессіка.

Не бійтеся масштабних ідей

«Страх перед великими ідеями не дозволяє більшості людей створити сайт для коледжу, щоб згодом перетворити його на всесвітній», ‒ каже Лівінґстон стосовно Facebook. Перетворення малих бізнесів у компанії з кількамільярдною вартістю вимагає великої праці, і лише незначна кількість людей має більше захоплення, ніж страху, щоб проробити її.

boy

Будьте одержимими та стійкими

Часом важко сказати, наскільки засновники стартапу мотивовані, якщо раніше вони працювали на когось і звикли підпорядковуватися. Власний стартап – перевірка, чи вистачить у них драйву. «У стартапі над вами ніхто не має повноважень. Чимало людей у такому “вакуумі” почуваються некомфортно, проте деякі саме в ньому розвиваються», ‒ розповідає Лівінґстон.

Ставтесь до проекту як до справи всього життя

Джессіка зауважує, що у всіх справді великих стартапах є принаймні один засновник, який вбачає в проекті справу свого життя. Такі підприємці зосереджуються на довготривалій перспективі, і з власної волі ніколи б не продали бізнес у короткий термін та не спокусились би легким виходом із нього.

Умійте ставати менеджером

Проектування крутих речей та управління людьми – досить відмінні ролі, і чимало людей не надто полюбляють виконувати обидві одразу. Але щоб створити мільярдний бізнес, засновникам варто рости разом з їхніми компаніями. Їм треба навчатися керувати людьми і, тим більше, вчитися любити це. «Мало кому вдається майстерно справлятися з обома функціями, проте це необхідно, якщо ви хочете створити дійсно великий стартап», ‒ переконана Джессіка Лівінґстон.

За матеріалами Business Insider
Автор: Biz Carson
Переклад: Олександр Староста

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

Чи сподобався вам цей матеріал?
  • Подобається
  • У захваті
  • чудово
  • Нічого собі
  • Сумно
  • Злість