pexels-photo-53918

Якщо ти спробував усі популярні техніки управління часом і не досяг омріяного результату – не поспішай опускати руки. Дай шанс менш відомим методикам тайм-менеджменту, що допоможуть виконати заплановане. Тепер уже точно.

Матриця Ейзенхауера

Методику створив Дуайт Ейзенхауер, 34-ий президент США. Суть у тому, щоб поділити всі справи та завдання на кілька категорій і таким чином розставити пріоритети. Якщо ти оволодієш цією методикою, то зможеш розрізняти термінові справи, важливі та непотрібні.

Намалюй великий квадрат і поділи його на 4 частини. Проведи дві осі по вертикалі й горизонталі, назви їх «важливість» і «терміновість». Так ти отримаєш чотири групи справ:

  1. Важливі й термінові. Те, що потрібно зробити негайно: наприклад, написати реферат, який треба здати завтра. В ідеалі цей квадрат має залишатися порожнім, щоб у випадку термінової роботи ти мав на неї час.
  2. Важливі й нетермінові. Саме ці справи принесуть успіх у майбутньому. Це фактично все суттєве, що потрібно виконувати щодня: домашнє завдання, вивчення іноземних мов, заняття спортом.
  3. Неважливі й термінові. Справи, що впали як сніг на голову, але не впливають на майбутній успіх. Тим не менш, їх потрібно виконувати. Наприклад, це може бути прибирання в кімнаті після наполегливих маминих прохань або відповідь другові в соціальних мережах.
  4. Нетермінові й неважливі. Таких справ варто уникати – це гортання стрічки у Facebook, перегляд смішних відео на YouTube, порожні телефонні розмови. Вони лише пожирають час.

Реклама

Формула 10-3-2-1-0

Популяризатор цієї формули – фітнес-тренер Крейг Баллантайн. Вона допоможе впорядкувати день, вчасно позбутися речей, які сповільнюють виконання завдань, підвищить продуктивність. То що ж означають таємничі цифри 10, 3, 2, 1, 0?

  • 10 – за 10 годин до сну не вживай кофеїну. Саме стільки часу потрібно, щоб позбутися ефекту бадьорості, який він дарує.
  • 3 – за 3 години до сну не вживай їжі та алкоголю. Так ти краще спатимеш і позбудешся печії.
  • 0 – за 2 години до сну – жодної роботи. Ти зробив усе, що міг. Тепер дай собі відпочити, нехай мозок теж почне готуватися до сну.
  • 1 – за 1 годину до сну відмовся від гаджетів. Світло екранів електронних пристроїв погіршує сон. Нехай очі та мозок розслабляться.
  • 0 – не переводь свій будильник зранку. Якщо ти вже взяв його до рук, то прокинувся. Почни день вчасно й встигни більше.

робоче місце (2)

«Салямі»

Уяви, що за один вечір тобі потрібно з’їсти цілу ковбасу салямі. Неможливо? Але якщо відрізати по тоненькій скибочці й смакувати, поки дивишся серіал або читаєш книгу, то завдання стає цілком реальним.

Так можна впоратися й із складними справами. Методика «Салямі» допоможе виділити деталі в завданнях і скласти чіткий план з окремих маленьких кроків.

  1. Коли ділиш справу на окремі завдання, потурбуйся про те, щоб кожне з них мало конкретний результат.
  2. Розподіляй час на конкретні завдання й враховуй їх залежність одне від одного. Результати певної справи можуть допомогти виконати іншу: наприклад, консультація з викладачем дасть змогу краще написати підрозділ курсової.
  3. Не пропускай окремі завдання, якщо вони не подобаються чи здаються нудними. Дотримуйся плану: лише так ця методика буде результативною.

«Знайдений час»

Популяризатор методики – тренер з продуктивності Джейсон Вомак. Суть у тому, щоб максимально використовувати час, який неочікувано з’являється: наприклад, коли ти стоїш у черзі або чекаєш на зустріч.

Зазвичай у такі хвилини ми не можемо займатися чимось дійсно важливим. Але на те, щоб виконати дрібні поточні завдання, сил вистачить.

  1. Склади список із 15-20 дрібних справ: почистити електронну пошту, прочитати цікавий текст, послухати подкаст.
  2. Підготуй усе необхідне для виконання: завантаж текст чи аудіо на телефон, збережи посилання на ресурс.
  3. Берися за виконання справ, як тільки з’явиться незапланований вільний час.
  4. Періодично доповнюй список.

робоче місце

Правило 1-3-5

Щоб встигати більше й доводити справи до кінця, відмовся від мультитаскінгу, тобто виконання кількох справ одночасно. Обери 9 завдань, які обов’язково завершиш протягом дня. Якщо складно, допоможе правило 1-3-5.

  • 1 – надважливе завдання. Воно вимагає максимальної концентрації та наполегливості. Його не можна відкладати.
  • 3 – другорядні завдання. Вони не настільки термінові й важливі як перше, але можуть з нього випливати.
  • 5 – поточні завдання. Ті, які потрібно виконувати щодня. Зазвичай не вимагають серйозної зосередженості.

«Швейцарський сир»

Цю методику вигадав фахівець з тайм-менеджменту Алан Лакейн. Вона ідеально підходить для великих завдань, коли важко визначити чіткі кроки для їх виконання.

  • Уяви, що завдання – це швейцарський сир. Але він без дірочок, тому ти повинен їх зробити. Цим можна займатися в хаотичній послідовності, тому спершу зроби найлегший крок: наприклад, запиши ідеї, які виникають при думці про справу.
  • За першим кроком обов’язково йде другий. Після того, як запишеш ідеї, зможеш обрати одну, яка й стане продовженням справи.
  • Кожен наступний крок буде продовженням попереднього. Щоб не заплутатися, варто намалювати своє завдання – можна й у формі сиру. Вписуй у малюнок уже виконані кроки: так з’являтимуться ідеї для наступних.

А які техніки управління часом використовуєш ти? Ділися в коментарях.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

Чи сподобався вам цей матеріал?
  • Подобається
  • У захваті
  • чудово
  • Нічого собі
  • Сумно
  • Злість